Mechtild-en-Paul-naar-Noorwegen.reismee.nl

Een dagje Eksjö

De zon lachte ons vanmorgen alweer toe

Laughing

We hadden vandaag gepland om naar Eksjö te gaan. Een stadje wat zo'n 40/50 kilometer van Tranäs ligt. De TomTom bracht ons weer via mooie routes binnendoor (als je dat tenminste insteld) naar Eksjö. Aan de grote weg vindt je van die grote bruine toeristenborden waarop vermeldt staat dat er 'iets' te zien is. Daarnaast is het mogelijk om op een parkeerplaats aan de kant van de weg waar een i bord aangeeft dat je hier informatie kunt halen te stoppen en een folder van de omgeving te scoren. Hiermee krijg je prima informatie over de omgeving en de stad.

Wij volgden de bruine toeristenborden tot in Eksjö en kwamen uit midden in het centrum waar oude huisjes staan uit het jaar 1700. Een wonder om te zien hoe goed deze nog bewaard (en bewoond) zijn gebleven. Eksjö is een gezellig stadje waar het vandaag (zaterdag) best wel druk was. Het leek wel of ze blij waren dat wij voor de laatste keer hier waren want het plaatselijke muziekkorps was uitgerukt om ons te ontvangen leek het. Maar helaas bleek dit niet voor ons te zijn want vlak voor ons sloegen ze een straat in en gingen verder (zie foto's). Na een aantal mooie foto's geschoten (zie ook foto's) te hebben natuurlijk nog wat boodschappen gedaan bij Willy:s (speciaal voor Leroy

Wink
) en daarna weer 'huiswaarts' gegaan. Bij terugkomst was de plaats naast ons inmiddels ook bezet door een Nederlands echtpaar met een camper. Het wordt nog een Nederlandse enclave zo!

Morgen moeten we helaas weer afscheid nemen van Tranäs en zakken we verder af naar het zuiden van Zweden. Om precies te zijn Osby. Hier overnachten we weer 1 nacht.

Morgen meer