Mechtild-en-Paul-naar-Noorwegen.reismee.nl

Aangekomen in Mariestad

Vandaag zijn we vertrokken van Arvika naar Mariestad, onze volgende bestemming. Rond 09.00 uur opgestaan (ja het is vakantie!) lekkere verse broodjes gehaald en heerlijk ontbeten. Na onze camper weer rijklaar gemaakt te hebben (nu alle ramen dicht!) weer onderweg naar onze volgende bestemming.

De weg van Hamar naar Mariestad loopt via Karlstad langs het Vänernmeer. Onderweg als lunch nog een broodje grillworst gescoord waar een zeer aardige bediende ons in het Nederlands bedankte voor ons bezoek ! In de buurt van Karlstad zijn we nog even wezen wandelen in een park net buiten de stad (zie foto's). De TomTom stuurde ons door dwars door Mariestad en wij waren even bang dat we midden in de stad terecht zouden komen maar niets was minder waar. Na een paar kilometer verder gereden te hebben kwamen we aan op een prachtige 4 sterrencamping die wij van tevoren al opgezocht hadden in Nederland en in de route gezet. Deze camping is zijn 4 sterren waard en zeker als je ook nog uitstekend internet hebt waardoor we weer foto's kunnen uploaden. Oh ja, ACSI heeft deze camping dit jaar weer beoordeeld waarvoor hulde. Mocht je ooit (met kinderen) naar het Vänernmeer willen is dit een aanrader. (Zo nu genoeg reclame gemaakt)

Hier blijven we 2 dagen, kan Mechtild even een klein wasje doen en gaan we de omgeving verder verkennen (misschien wel op de fiets?). Mariestad ligt aan het Vänernmeer, één van de twee grote meren in Zweden, waarvan deze de grootste is.

Morgen meer.