Mechtild-en-Paul-naar-Noorwegen.reismee.nl

Onderweg naar Arvika

Zoals in ons vorige verslag al gemeld zijn we vandaag verder getrokken naar Arvika in Zweden. Maar niet voordat we vanmorgen wakker werden geroggeld, nee niet door een haan maar door de buurman. Deze man presteerde het om 's ochtends om 07.00 uur (!) met anderen hevige discussies te gaan voeren weliswaar verstonden we er niet veel van maar aan zijn gerochel te horen had hij moeite kalm te blijven. Toch nog maar even gaan douchen voordat we wegreden maar ook dit was niet aan te raden. Sta je in je blote kont werpt het 10 krone muntje erin en.... koud water wat goed te zien was. Dan maar geen nieuwe poging ondernemen en zo snel mogelijk hier vandaan. Dit keer niet via snelwegen maar via binnenwegen. We voelen ons al echte nomaden, hoewel die met tenten rond trekken!

We komen ontzettend veel Campers tegen met oudere mensen, wat voelen wij ons jong. Zijn echte geluksvogels die al vroeg met pensioen konden en nu hun zuur verdiende geld aan het opmaken zijn. Wat ben ik jaloers op zo' n moment maar ach al relativerend denk ik aan mijn werkgever hoe fijn het daar is te mogen werken :). Als ik even doordenk word ik nu echt bevangen door boosheid als ik eraan denk hoe Timo (ja onze ex baas) dit ook van zijn bonus allemaal kan gaan doen.

Mechtild herinnert mij eraan dat het vakantie is en ze heeft helemaal gelijk. Genieten van de mooie momenten op deze reis.Als je dan van Lillehammer naar Arvika rijdt, kom je door Hamar, de stad waar onze Nederlandse schaatsers (sters) vele successen hebben geboekt in de schaatstempel het Vikingskipet (http://vikingskipet.com/). Daar moet je dan even naartoe natuurlijk. Bij de afslag waar wij rechtsaf moesten kwam er naast ons een camper staan die al claxonerend naar onze camper wees. Zij attendeerden ons erop dat het achterraam los stond! Ondanks onze inspectie steeds opnieuw voordat we gaan rijden bleek deze niet goed gesloten te zijn. Gelukkig niets kapot of beschadigd en konden we onze reis ongestoord verder voortzetten naar het Vikingskipet. Op de foto's kun je zien hoe deze er in het echt uitziet. Na dit korte bezoek weer verder op de route.

Tot morgen voor een nieuw verslag.

Hans

Echte Lentjes hé, ceep calm brother

Paul

Ja bruur, zit toch in de genen blijkbaar????